Fez - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Fez - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Fez

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

20 Januari 2015 | Marokko, Fez

Salaam Aleikum.
We zij gisteravond aangekomen in Fez en slapen in het zelfde guesthouse als 7 jaar geleden op dezelfde kamer. Alain dacht het niet meer te kunnen vinden maar ging op zijn gevoel kriskras door de straatjes en ja hoor gevonden.Het ligt vlak naast de medina dus dat is handig, de camping ligt tien km buiten de stad. Helaas is het weer helemaal van slag hier in Marokko het is koud en het regent, onderweg zagen we dat er veel landbouwgrond en huizen onder water staan. We zijn Zaterdag avond vertrokken met de boot vanuit sete in zuid frankrijk naar Tanger waar je dan 36 uur later aan komt. Ik kreeg nog even een heel heftige griep te pakken vlak voor we weg gingen en was blij dat ik eindelijk in onze hut naar bed kon. Vorige keer dat we naar Marokko gingen was de bootmaatschappij nog in Marokkaanse handen en was de sfeer geweldig, Marokkaanse thee en muziek super, nu is het een italiaanse maatschappij met mopperende italianen en julio isglesias echt jammer.De haven van Tanger is verplaatst en nieuw en modern, de douane afhandeling gaat veel sneller maar ook hier miste ik het sfeertje van 7 jaar geleden. Vandaag gaan we de medina bezoeken en morgen proberen we de atlas te passeren in een dag want daar slapen in de daktent dat wordt afzien, je hebt er wel hotels maar die zijn ook niet verwarmd dus dat is geen optie. Daarna hopen we in wat beter weer terecht te komen. Gister hebben we gegeten in F ez en zoals zo vaak was de menu kaart heel grappig, ik ging voor de spaghettie polonaise haha welkom in marokko!
Aleikum Salaam,
XXX Andrea

• 21 Januari 2015 - 15:38

Marja Bening:

Hallo Andrea en Alain.Het is altijd Leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Ik hoop voor jullie op wat beter weer om in de daktent te slapen.
    Geniet van jullie vakantie. Groeten Marja

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008