Zandduinen - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Zandduinen - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Zandduinen

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

27 Januari 2015 | Marokko, Fez

Vanuit middelt zijn we via El rachidia in een streep doorgereden naar merzouga. Een heel gaaf gezicht als je na uren rijden de eerste zandduinen ziet in de verte. De mannen moesten natuurlijk eerst spelen met de auto' s in de duinen en dan de grootste lol als ze vast komen te zitten. We hebben een mooie plek gezocht tussen een paar hoge duinen en ons kamp opgezet potje gekookt en vroeg naar bed want de temperatuur daalde snel tot 2 graden. Gelukkig hadden we op de markt een hele warme deken gekocht heerlijk warm maar ons bed ruikt nu naar muffe dromedaris. De volgende morgen zijn we vertrokken naar Tafroud aan de grens met Algerije daar woont een vriend van ons Mohammed en hij heeft een auberge hamada kemkem genaamd. Alain kent hem al 20 jaar en omdat het alweer 7 jaar geleden dat we elkaar gezien hadden was het super om hem weer te zien. Hij was zo lief om ons op te wachten in een klein dorpje Ramlia want ouedgriz dat is een rivierbedding van 14 km breed was erg moeilijk navigeren. Het heeft nl heel erg veel geregend in Marokko en er is veel wateroverlast geweest op plaatsen waar het al 30 jaar niet had geregend. Dus mohammed reed even drie uur om ons op te halen zo lief. We zijn twee dagen bij hem geweest en zijn vreselijk verwend, gelukig heeft hij ons ook meegenomen om een flinke wandeling te maken in de bergen anders was ik daar helemaal dicht gegroeid met al dat eten. De hele woestijn is groen door al die regen echt bizar en de bergen zijn helemaal paars van de bloemen. De mensen hier zijn er blij mee want zo is er genoeg te eten voor de dieren en hoeven ze niet bij te voeren thuis. Het afscheid was moeilijk voor Alain en Mohammed want ze zijn echt heel gek op elkaar, hopelijk duurt het niet weer 7 jaar voor ze elkaar weer zien. Nu zijn we in Mahmid met vrienden die aan de mahmid express mee doen een soort parijs dakar rally. We parkeren langs de route en de auto's racen met wel 150 km per uur langs heel spectaculair.Morgen volgen we de rally via irikiri naar Foumzghid waar we bij hun op het bivak slapen. Echt ideaal de daktent die we nu hebben klik open en klik weer dicht super als je elke dag verkast. Dan gaat de route verder via aitbehadou en zit de helft van de vakantie er alweer op. Het is nu echt genieten met het mooie weer een graadje of 25 overdag!
XXX Andrea

• 27 Januari 2015 - 22:05

Tagea:

Oh bah Dre, hier hebben we tenminste -2 en miezer regen! :-)

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008