Ait benhaddou - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Ait benhaddou - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Ait benhaddou

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

29 Januari 2015 | Marokko, Fez

We zijn eind van de middag aangekomen in Ait benhaddou. Een heel erg mooi oud stadje wat op de werelderfgoedlijst staat. Gister avond sliepen we in foumzghid. Zodra we aan kwamen rijden op het centrale plein werd onze auto, door de marokkanen overal dromedaire genoemd herkend en moesten we mee voor thee. Iedereen is zo ontzettend aardig en blij met de paar toeristen die nog komen. Foumzghid is een echte woestijnstad en is het begin van het echte zuiden waar geen asfalt meer is. Vorige keer zijn we van hier nog veel zuidelijker gegaan maar dat doen we nu maar niet,de sahara occidentaal is toch ander koek wie weet over een aantal jaar weer.We hebben heerlijk buiten gegeten en hij toverde heerlijke gebakken frietjes en gegrilde kip op tafel geweldig allemaal. We mochten gratis onze auto's neerzetten op een stuk land met palmbomen waar hij bezig was een camping te beginnen. Er was nog geen sanitair dus regelde hij een douche voor ons in een schimmig hotel,mega vies maar de douche was warm en zo konden we al het woestijzand van ons afspoelen. Het hotel was een donkere gang met overal vuilnis en kamers op kieren waar allemaal mannen onder dekens op de grond lagen tv te kijken gelukkig sliepen wij in de daktent. De volgende morgen was er souk(markt) Geen toeristen en overal betaalde we dezelgde prijs als de locals. Superleuke sfeer en toen ik wat fruit kocht bij een stalletje kreeg ik het wisselgeld uitbetaald in tomaten. We zijn verder gereden naar ouarzazate vanaf nu geen gravel zand en keien meer maar asfalt dus de kilometers vliegen voorbij. Daar zijn we gestopt want de mannen wilden de filmstudio's bezoeken. Een naar het schijnt hele beroemde plek waar veel grote fims werden en nog steeds worden opgenomen. Ik ben niet meegeweest want ik heb niet zoveel met filmdecors en heb heerlijk zitten bakken in de zon, met als doel natuurlijk poepiebruin terug te gaan naar frankrijk. Nu zijn we dus in Ait Benhaddou en hebben een prima camping met alweer een warme douche wat een luxe. Potje kook ik met alles wat ik vanmorgen op de markt heb gekocht, ommelet met vanalles erdoor en frietjes. Patat bakken op reis is een beetje onze traditie aan het worden want waar dan ook je vindt altijd wel aardappels en olie. Zelfs midden in de serenghetie aten wij patatje met. Morgen gaan we het stadje bezoeken en dan gaan we verder naar cascade ouzout. Dan via essouira saffi en rabat weer richting tanger om woensdag nacht op de boot te stappen terug naar frankrijk maar zo ver is het gelukkig nog niet! XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008