Moulay Bouselham - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Moulay Bouselham - Reisverslag uit Fez, Marokko van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Moulay Bouselham

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

04 Februari 2015 | Marokko, Fez

Gisteravond zijn we aangekomen in Moulay Bouselham een hele mooi lagune. Helaas is het erg slecht weer met regen en wind dus zit ik nu in de receptie van de camping te schrijven en te ontbijten. We wilden in Rabat slapen maar konden de camping niet vinden waarschijnlijk bestaat hij al lang niet meer. De vorige keer in marokko hadden we ook een probleem om goedkoop te overnachten in rabat en besloten we op een plein te overnachten naast het politieburo. De volgende morgen werden we wakker tussen de marktkramen echt lachen was dat. We zijn nu maar doorgereden naar moulay bouselham omdat we zeker wisten dat daar een camping was met warme douche. Onder weg hebben we Essouira bezocht een hele mooie vissersplaats met een kust streek die lijkt op Bretagne. Je kunt echt merken dat het heel slecht gaat hier met het toerisme want zelfs in essouira was het heel rustig en de prijzen waren enorm laag in vergelijking met de vorige keer. In Saffi zijn we gestopt om aardewerk te kopen daar staat Saffi om bekend om, heel veel winkeltjes en dan maar onderhandelen. Ook hier waren de prijzen heel laag en heb ik niet veel onderhandeld het is echt moeilijk voor de winkeliers op het moment zonder toeristen. Aan de andere kant zijn alle steden en dorpen enorm gegroeid en worden er overal gigantische appartementen complexen uit de grond gestampt die vervolgens leeg staan. In Saffi hebben we gegeten bij Hassan een heel goed Marokkaans restaurantje, hij herkende ons nog van de vorige keer en we werden enorm verwend. Het restaurant is meer een enorme snackbar en je moet uitkiezen in de keuken er is geen kaart. Twee koks maken het meteen voor je klaar en hassan bediend in zijn eentje de ruim 50 tafels hij loopt niet hij rent echt een film hij doet dit dag in dag uit en al zeker 7 jaar ongelooflijk. Toen we buiten kwamen stond er een ezelkar, het bleek de schillenboer te zijn. Op de kar twee jongens laveloos van het lijmsnuiven en de ezel was zwaar verwaarloosd. Zijn tuig was gemaakt van strotouw en was overal in zijn huid gegroeid in zijn neus rug en buik allemaal snijwonden. Hij reageerde nergens op en de jongens sloegen hem keihard met een soort bezemsteel om hem aan de praat te krijgen. Ik sprak de jongens er op aan en met een lachend gezicht sloeg hij hem nog een paar keer keihard. We hebben de politie erbij gehaald en de heeft ze flink toegesproken en de stok afgepakt. Maar dat was alleen maar om ons te plezieren. Ik heb donkey sanctuary een mail gestuurd om te vragen wat we kunnen doen voor de ezel en ik wil kijken of er een afkick centrum is voor jongens als deze ergens in marokko. Daar ga ik straks thuis werk van maken. Vanavond gaan we om 01.00 u op de boot, vreemde tijd maar goed om dan vrijdag in de loop van de middag in sete aan te komen. We hebben gehoord dat er sneeuw ligt in zuid frankrijk. Na al die kou hier weer de kou in helaas. Maar we hebben ondanks de kou toch een fantastische vakantie gehad we zijn overal met open armen ontvangen het is echt een heel erg gastvrij land en de marokkanen zijn overal even aardig en zorgzaam.
Bislamah,
XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008