Beestenboel en noodweer - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Beestenboel en noodweer - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Beestenboel en noodweer

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

10 Augustus 2013 | Frankrijk, Rousson

Na twee weken hittegolf met dagelijks temperaturen tegen de 40 graden was het gigantisch noodweer de afgelopen dagen. Woensdag heeft het nonstop geonweerd en kwam de regen met bakken uit de lucht (il tombe des cordes zoals ze dat hier zeggen) maar ook hagelstenen zo groot als eieren, ik dacht dat onze ramen het zouden begeven. Net toen Alain een hele dag naar Nimes was. Ik ben geen fan van onweer dus ik zat met de hele beestenboel te bibberen op de bank en te wachten tot we weer electriciteit kregen want die valt hier nogal eens weg met noodweer. Gelukkig is het nu weer mooi weer en met een graadje of 26 lekker koel! Met Bo gaat het erg goed hij is gisteren door de dierenarts onderzocht voor de verzekering en is kerngezond verklaard. Nu kan ik de hele procedure opstarten van het importeren in Frankrijk en het aanvragen van mijn "license" om wedstrijden te gaan rijden. Voor de liefhebbers heb ik wat filmpjes geupload, het is echt een heel erg knap paard onder het zadel en vreselijk lief in de omgang. Hij heeft er alleen een gigantische hekel aan om alleen te zijn dan is hij heel erg onrustig en hinnikt aan een stuk door. Maar gelukkig komt dat hier niet veel voor want ik heb altijd wel een maatje voor hem en dan is hij snel weer rustig. Met de honden gaat het goed alleen wordt Loup nu toch echt oud, logisch want hij is nu 17. Soms is hij helemaal de weg kwijt en weet even niet meer hoe het allemaal moet dan zet ik hem bij de etensbak en voer hem en dan zie je hem denken o ja zo moest dat. Maar hij is nog steeds een blij hondje die graag elke dag nog een wandeling maakt. Ilja laat hem met rust want Loup vindt hem veel te druk maar hij gaat dan bijvoorbeeld op een afstandje bij hem liggen en naar hem kijken om toch bij hem te zijn zo lief! Helaas voor Saba en Yoyo die laat hij niet met rust. Hij pakt ze bij hun nekvel en loopt met ze rond alsof het speelgoedbeesten zijn. Gelukkig zijn Saba en Yoyo bijdehand en laten het duidelijk weten als ze het niet grappig meer vinden.
Verder gaat het weer goed in de garage en hebben we het na een rustige periode weer lekker druk. Over twee weken gaan we naar de Valloire (mont Galibrier) waar de grootste 4x4 beurs van Europa is. Er gaan nog wat klanten mee en we blijven met zijn allen op de camping naast het beurs terrein dus dat wordt gezellig.
Voor nu nog even wat foto's plaatsen! Bisous XXX
Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008