Even voorstellen BOVANCK - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Even voorstellen BOVANCK - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Even voorstellen BOVANCK

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

27 Juli 2013 | Frankrijk, Rousson

Na twee heerlijke weken vakantie in Nederland zijn we weer thuis en jawel met een paard. Ik ben al een tijd op zoek naar een eigen paard en dat wilde in Frankrijk niet lukken. Ik wilde heel erg graag een Andalusier en heb er meerdere uitgeprobeerd in Frankrijk. Feit is dat ze erg duur zijn en vaak te klein en in mijn prijsklasse waren de gangen ook niet om naar huis te schrijven.Ook zijn ze vaak met veel geweld in gereden in Spanje en ze waren daarom allemaal enorm bang.We zijn op meerdere stallen wezen kijken en het was net een film hoe dat daar gaat. De paarden moesten in de box meteen piafferen en de spaanse pas laten zien het leek wel een circus. Met rijden was er bij geen van de paarden een basis ze konden alleen maar kunstjes dat heeft echt niets met dressuur rijden te maken. Toen hebben we het plan opgevat om de twee weken vakantie naar NL die toch al gepland was ook te gebruiken om een paard te zoeken. Het eerste adres op onze paarden zoektocht was in Belgie en daar waren we meteen erg gecharmeerd van een merrie Gala geheten. Na veel andere paarden bekeken te hebben kwamen we toch uiteindelijk terug bij Gala en besloten dat ze het zou worden. Een dag voordat we zouden vertrekken naar Frankrijk gingen we nog naar haar toe om een en ander te regelen en voor te bereiden op de reis. Toen ik haar longeerde vond ik haar niet helemaal regelmatig lopen en besloten we toch maar foto's te laten maken van haar benen.Ze bleek hoefkatrolontseking te hebben wat ernstig is en een paard is dan niet meer geschikt voor de sport. We hebben de koop afgeblazen en waren enorm teleurgesteld zo'n leuke merrie en nu ging het allemaal niet door.Goed nieuws is dat Gala nu ingezet gaat worden als draagmoeder voor de merries van de dierenarts!
Toen zijn we weer terug gegaan naar stal Jansenvanhethout in Harksel (brabant) waar we al een paar dagen waren geweest om paarden te proberen. Een superadres waar je alle tijd krijgt een paard uit te proberen. En daar stond Bovanck een ruin van 7 jaar 1.72 groot en al een winstpunt in de Z1. Echt een enorm grote lieve knuffelbeer en ook nog eens geweldig om te rijden. De beslissing was snel gemaakt en nog dezelfde avond vertrokken we met Bo in de trailer richting Frankrijk. Hij gedroeg zich voorbeeldig en was de hele reis poeslief. Het was zelfs s'nachts erg druk op de weg en ik was dan ook enorm opgelucht toen we na 11 uur rijden aankwamen op ons rust adres in Lyon. Daar kon Bo lekker bijkomen in een box en sliepen wij in de daktent. S'avonds vertrokken we vanuit Dyon richting huis en na een zenuwslopende reis dwars dioor Lyon en vrachtwagens die langsraasden was ik helemaal opgelucht toen we s'morgens om 5 uur op stal aankwamen. Eindelijk kon Bo lekker op stal en zodra het licht werd in de paddock hij was erg opgelucht om de andere paarden te zien en ging even stilstaan om keihard te hinniken zo van 'joehoe ik ben er" echt een paard met humor!
We zijn inmiddels een paar dagen verder en ik heb hem al twee keer gereden dat ging meteen heel goed. Ik doe het rustig aan want er heerst hier een hittegolf en het is overdag tegen de 40 graden pffffffff!
Het was echt een supervakantie in NL, voor Alain was het de eerste keer dat hij weer terug was en het was heerlijk om alle vrienden en familie weer te zien.
XXX Andrea

• 27 Juli 2013 - 14:59

Greet Oosterhuis:

Fijn te lezen dat jullie na een hectische reis met paard en al goed thuis gekomen zijn. Eind goed, al goed.
    Hier was het ook erg warm, nu wat regen en dat is goed voor mens en gewas.

Liefs Greet

• 27 Juli 2013 - 16:07

Tagea:

Gefeliciteerd! Wat een mooi moment! Na hoeveel jaar weer een eigen paard? Zal het zo'n 9 jaar zijn? En nu maar genieten. En je ambities zijn toch ook niet verdwenen, gelukkig maar. Ik kan niet wachten om hem te zien. Heel veel liefs en dikke knuffels ook voor Bovanck.

Tagea

• 27 Juli 2013 - 23:41

Greet Oosterhuis:

Chique!
    Voor de eerste keer dat ik jou paard zie rijden!
    Prachtige "viervoeter".
    Klop voor het paard en een "tuut" voor Alain!

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008