Zomer - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Zomer - Reisverslag uit Aix-en-Provence, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Zomer

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

19 Juni 2013 | Frankrijk, Aix-en-Provence

En ineens is het dan eindelijk volop zomer in Larnac. Net als in Nederland duurde de winter erg lang en was het voorjaar met uitzondering van een paar mooie weken niets dan regen. Het is ineens bloedheet en elke dag ruim boven de 30 graden heerlijk. Loup en Ilja zoeken verkoeling in huis op de koude tegels, vooral Ilja heeft het snel warm terwijl saba gerust met 35 graden ligt te zonnen. Het is op het moment rustig in de garage maar Alain heeft een hoop afspraken staan gelukkig dus nog geen reden voor paniek haha. Afgelopen weekend heeft Alain mij verrast met een heel leuk weekendje uit. Dit weekend waren we precies 5 jaar samen en Alain had op de camping waar we elkaar hebben ontmoet precies dezelfde plaats gereserveerd. S'avonds had hij dezelfde tafel in hetzelfde restaurant van 5 jaar geleden gereserveerd. Heel erg leuk allemaal, ook omdat Yannis bij ons logeert en zo kon hij ook zien waar we elkaar hebben ontmoet.Het plaatsje heet Bonnieux in de Luberon en de omgeving is daar prachtig en de dorpjes authentiek .
We hebben een paar dorpjes bezocht zoals Gordes en Rousillon. Toen we in Rousillon liepen werden we door mensen gewezen op een hond die in de volle zon in een auto was achtergelaten. Ik keek in de auto en zag een grote golden retriever op zijn rug tussen de voor en achterstoelen liggen . Ze hadden de politie gebeld want ze waren een uur daarvoor al langs de auto gelopen en toen had de hond het ook al zo warm maar leefde nog. Ze vonden dat ze de auto niet open mochten maken, wat een sukkels. Alain duwde het raam naar beneden en kon zo bij het slot van de deur en ik heb de hond onder zijn okselsl gepakt en naar een schaduwplek getild. Toen kwam eindelijk iedereen in aktie en begon water te halen maar het was te laat. Ik heb hem nog geprobeerd te reanimeren maar hij was waarschijnlijk al zo lang in shock dat hij een hartstilstand kreeg en overleed. Echt ongelooflijk, de hond bleek van de eigenaresse van een restaurantje in het dorp en ze was de hond "vergeten"
Echt een hele nare ervaring en we waren die dag alle drie helemaal van slag. Nu nog even wat leuk nieuws, we komen de tweede week van juli naar NL en daar hebben we erg veel zin in. We weten nog niet precies waar we gaan kamperen maar dat wordt een paar dagen in de buurt van Haarlem en een aantal dagen in Gieten. Het is fijn dat we dan iedereen weer even kunnen zien en bijkletsen, voor Alain is het voor het eerst na de verhuizing dat hij weer terug komt naar NL.
Dus ik hoop allemaal......... A BIENTOT!
X Andrea

• 19 Juni 2013 - 18:56

Corry:

Leuk naar Haarlem! Komen jullie een glas drinken bij de pensionado!!

Wat een vreselijk verhaal, die hond, wat een trut...pfff. Ik neem aan dat ze nooit meer enig dier mag aanschaffen!!!

• 19 Juni 2013 - 19:04

Corry:

Oh Ja : Gefeliciteerd!! En nog vele jaren, natuurlijk. XXXXXXXXXX

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008