Ilja - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Ilja - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Ilja

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

14 Mei 2013 | Frankrijk, Larnac

We hebben er een gezinslid bij en hij heet Ilja.
Het is een van de pups die ik gevonden heb die ons duidelijk maakte dat het bij ons goed toeven is. Hij was de enige pup die de trap op kwam en in ons huis rond liep en daarbij alle mandjes uitprobeerde. Hij is dus gewoon bij ons ingetrokken. Maar eigenlijk wilde we al lang een grote hond erbij en als Ilja niet gekomen was hadden we er eentje uit het asiel gehaald. Het is een superleuke gezellige pup heel speels en een enorme vreetzak. Saba en Loup accepteren hem steeds beter maar vooral Yoyo is zijn vriendje! Gelukkig heb ik voor alle pups een goed adres gevonden allemaal mensen met een grote tuin. Als ik nog vier pups had gehad was ik ze ook kwijt geweest. Jammer dat dit soort mensen perse een pup willen er zitten zoveel leuke honden in het asiel en een pup is zo snel groot, klein en schattig zijn ze echt maar voor even.
Het is hier al weken prachtig weer en we zitten al veel buiten.
De tuin staat er mooi bij en alles staat in bloei, mijn zonnebloemen schieten uit de grond en zijn al 40 cm.
Afgelopen weekend hebben we het hele weekend meegelopen in demonstraties "anti corrida" tegen stierenvechten dus. In Ales op 10 km hier vandaan vonden stierengevechten plaats tijdens het weekend en zijn er in twee dagen tijd 18 stieren dood gemarteld. De demonstratie was georganiseerd door CRAC "comité radicalement anti corrida" Het was een groot succes er waren duizenden manifestanten. Het begon om 14.00 met verzamelen in een park vlakbij het centrum van Ales en om half vier vertrok de mars richting arena waar we aan kwamen tijdens de stierengevechten. De politie had de hele omgeving afgezet zodat we op 100 meter afstand van de arena moesten blijven. Toen was het twee uur lang mega veel herrie maken en leuzen roepen het was een oorverdovend lawaai echt geweldig en zeker in de arena te horen. Er was een actievoerder van CRAC in de arena aanwezig geweest die ochtend om te filmen, dat doen ze vaker om te voorkomen dat mensen zeggen jullie weten niet waar over jullie het hebben. Je hebt gewone stieren gevechten met stieren van over de 600 kilo en ervaren matadors die binnen een kwartier een stier dood martelen( walgelijk ) maar in Ales was er ook een ochtend voor matadors in opleiding. Hier gaat het om jonge onvolwassen stiertjes waar ze op mogen oefenen. De actievoerder vertelde dat ze hem aan alle kanten staken totdat de darmen eruit vlogen en dat toen de speaker van de arena de mensen aan het lachen maakte door te roepen kijk nou het is net een kerstboom er hangt van alles aan. Walgelijk walgelijk walgelijk hoe sadistisch zijn mensen. In Spanje zijn scholen voor kinderen waar ze matador kunnen worden ze oefenen op kalfjes echt waar ik heb het gezien het is haast niet te geloven dat mensen hun kinderen dit aan doen ze moeten de kalfjes steken met speren om hard te worden. De entree van een stierengevecht is gratis voor kinderen en er is geen minimum leeftijd! Dit alles moet stoppen en wij gaan overal waar mogelijk is actie voeren" la torture c'est pas notre culture" was een van de leuzen dit weekend! Mocht je iets willen doen ga naar de site van CRAC europe of een nederlandse site is het comité anti stierenvechten!
XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008