Het kastanje feest. - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Het kastanje feest. - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Het kastanje feest.

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

22 Oktober 2011 | Frankrijk, Larnac

Vrijdag hebben we een flinke wandeling gemaakt met onze buren Patrick en martine.We wonen echt in een prachtige omgeving heel afwisselend met aan de ene kant het nationale park de cevennen en aan de andere kant echt provensaals rotsachtig veel lavendel en thym zo voor het oprapen. Patrick en Martine zijn stevige wandelaars en kennen alle paadjes en Patrick weet heel veel over de geschiedenis van de omgeving. Eigenlijk is het hier een grote`site historique´ met veel ruine´s in het bos en oude romeinse paden. We liepen in twee uur naar de ruine van een kasteel waar we hebben gelunchd en daarna via de andere kant in een paar uur terug naar Larnac. Wij helemaal kapot en Patrick en Martine nog fris en fruitig ongelooflijk we moeten nodig iets aan onze conditie doen.
Daarna zijn we met z´n vieren naar het kastanje festival gegaan in Les Mages wat ongeveer een kilometer bij ons vandaan ligt.
Het wordt elk jaar georganiseerd door de dorpsvereniging en zo konden we onder het genot van een drankje en het pellen van de gepofte kastanjes kennis maken met iedereen uit de buurt en niet geheel onbelangrijk de `mairie´ oftewel de burgemeester.
Hij gaf meteen aan heel blij te zijn met ons als nieuwe ondernemers en bood zijn hulp aan. Ook was er een journalist die een artikel over capafrika gaat schrijven in de plaatselijke krant. Dit was echt plattelands netwerken ten top met direkt resultaat want we hebben deze week de eerste klant voor een reparatie aan zijn auto. En zo ben ik gevraagd door de culturele vereniging van de Cevennen om in Januari mijn foto´s te exposeren. Ze zijn hier heel erg begaan met kunst en cultuur en er is een zeer aktieve vereniging op dat gebied ze vertelden dat er zelfs veel bezoekers uit Avignon komen om de expositie´s te bezoeken.
Vandaag gaan we weer verder met het schilderen van de woonkamer en hopen volgende week te kunnen inrichten. Tot nu toe leven we in de keuken!
Het weer is wat frisser nu maar wel met veel zon en geen drupje regen. Het heeft hier trouwens al een half jaar niet geregend en er wordt erg streng gecontroleerd door de brandweer want het is hier kurk droog. In de heuvels hebben ze stukken bos weggekapt zodat in geval van brand het vuur niet overgaat naar naastgelegen gebieden.
Ik plaats nog wat foto´s en ga aan het schilderen, gros bisous et...........
A bientot!
Andrea en Alain

• 23 Oktober 2011 - 13:37

Emile:

Om jaloers op te worden. Goed hoor!

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008