Corrida - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Corrida - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Corrida

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

15 Juni 2014 | Frankrijk, Rousson

Ben weer druk met protesteren tegen het stierenvechten,helaas het sizoen is hier weer begonnen!
Ik zit in de actiegroep CRAC wat betekend comite radicalement anti corrida. Er lopen ook altijd groepen mee van greenpeace en sea sheppard en de fondation Brigitte Bardot. In Arles het hol van de leeuw wat stierenvechten betreft waren we helaas maar met een mannetje of vierhonderd. Maar vorig weekend in Ales waren we met ruim tweeduizend mensen echt een hele lange indrukwekkende stoet. Wij (Isa en ik) liepen tussen een groep italianen en hebben lekker kunnen schelden in het italiaans, matadori puti di madre en matadori assesini. Heerlijk om iets te doen al redden we er dan niet vaak stieren mee want het gaat allemaal gewoon door. De arena wordt altijd omsingeld door ME en hermetisch afgesloten voor ons aktie voerders, de wereld op zijn kop.Ik heb ook geholpen flyeren tegen het stierenvechten middenin het feestgedruis van de feria, dat is een feest wat vaak gepaard gaat met de corrida (stierengevechten) in de dorpen in zuid frankrijk. Veel drank en overal paella spaanse muziek en......stierenvlees op de barbeque. Maar ik ben er gewoon gaan staan met mijn anti corrida t shirt en heb zoveel mogelijk mensen in mijn beste frans aangesproken en gevraagd vooral niet naar de corrida te gaan. de meeste mensen zeggen niets maar pakken toch de flyer aan, maar ook best vaak zeiden ze ik ben het helemaal met jullie eens. Af en toe wordt je beledigd door de afficionados (mensen die houden van corrida) zo van oprotten hier blijf van onze traditie af. Best griezelig af en toe maar dan denk ik aan de stieren in de arena die doodsbang zijn en er niet uitkunnen en 20 minuten lang gemarteld worden tot de picador komt en ze met een lang mes in het voorhoofd steekt en zijn oor af snijdt als trofee Hoe walgelijk allemaal ik schaam me diep voor het land waarin ik woon! Ik ga door met protesteren zo lang als het nodig is!
Wil je iets doen, er is een geweldige organisatie in Nederland het heet comite anti stierenvechten.
XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008