Regen regen en nog eens regen....... - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Regen regen en nog eens regen....... - Reisverslag uit Rousson, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Regen regen en nog eens regen.......

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

05 Februari 2014 | Frankrijk, Rousson

Het is al weer een tijdje geleden dat ik geschreven heb. Dat komt vooral omdat het vakantie gevoel hier in Frankrijk nu echt helemaal weg is en ik nu pas echt voor mijn gevoel hier woon met daarbij behorende sleur...... Maar niets te klagen hoor want ik heb het weer hardstikke naar mijn zin na een paar maanden van flink balen en heimwee.
De heimwee komt en gaat om de paar maanden!
We zijn begin december in NL geweest voor het feest van Jurriaan en daarna weer met kerst en oud en nieuw om de verjaardag van Sjef te vieren. We hadden het huis van Aernold en Greet tot onze beschikking dus dat was een luxe, zo kon iedereen bij ons op bezoek komen ipv andersom!
Met de beesten boel gaat het goed. De jonge poesjes zijn snel groot geworden en uiteindelijk heb ik ze niet weg gegeven. Er zijn wel mensen geweest die ze wilden hebben maar daar had ik geen goed gevoel bij. Weer mensen die een klein poesje wilden voor hun kinderen, en ik blijf erbij dat dieren geen speelgoed zijn voor jonge kinderen, laat ze maar een speelgoedbeest kopen!Ik ga de jonge katers eerst laten castreren en dan gaan ze op zich zelf wonen. We hebben nl een klein huisje naast onze schuur wat vol troep stond en dat heb ik helemaal opgeruimd en poesvriendelijk gemaakt, een megaklus waar ik een week over heb gedaan. Ook met in mijn achterhoofd dat ik het voorjaar vast weer weesdieren zal vinden. Waarom laten mensen hun beesten niet steriliseren dat is hier echt een megaprobleem het fokt maar aan en niemand kijkt er naar om. Loup is weer helemaal fit alleen zat Saba een beetje in de lappenmand. Ilja heeft nl de vervelende gewoonte om (als hij de kans krijgt) Saba bij haar truitje te pakken en dan met haar in zijn bek een rondje door het dorp te rennen. Hij vindt dat super grappig en Saba natuurlijk niet want ze schuurt dan met haar pootjes over de grond.Ik hou ilja nu voortaan bij saba vandaan want dat mag echt niet meer gebeuren. Met Bovanck gaat het prima. Het is lastig dat het hier zoveel geregend heeft omdat ik dan niet kan rijden want de buitenbak staat nogal snel blank. We hebben daarom besloten om hem op een andere manege neer te zetten, wel wat verder weg maar met een grote binnenbak zodat je altijd kunt rijden. Ik heb nu twee keer een wedstrijd gereden en we waren 1 keer derde en twee keer eerste,super leuk om een paard te hebben wat het zo goed doet en daarbij ook nog kerngezond is want dat was bij mijn laatse paard helaas niet het geval.Met de garage gaat het erg goed Alain heeft altijd een volle agenda. We wonen hier nu alweer tweeenhalf jaar en ons huur contrakt loopt begin Oktober af, maar eigenlijk gaan we er wel vanuit dat we kunnen blijven. Op termijn wil ik nog steeds wel terug naar NL maar voor nu wil ik nog blijven we hebben nu wat opgebouwd en het is zonde om dat allemaal achter te laten. Ik begin in april met werken dus dat is ook weer iets om naar uit te kijken.
Groetjes uit een regenachtig Larnac XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008