De stevenson route - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu De stevenson route - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

De stevenson route

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

08 Juli 2012 | Frankrijk, Larnac

De Stevensonroute is een route van 220 km die bekend is geworden door de Schot Robert Louis Stevenson. Hij was schrijver en bekend van o.a Jekyll en Hyde. Hij liep de route in 1897 met zijn ezel Modestine in 12 dagen en hield een zeer vermakelijk dagboek bij. Nu is zijn route verworden tot een ware pelgrimstocht die gelopen wordt door 6000 mensen per jaar meestal ook met een ezeltje.
De route start in Le Puy en Velay, tenminste dat dachten wij maar later bleek hij in de volgende plaats Monastaire te starten dus hadden we er al wat extra kilometers opzitten.
Wij hadden dus het plan opgevat de route met de mountainbike te doen. maar bepakt en bezakt met kampeersullen bleken de rotsachtige paadjes niet voor fietsers geschikt. Na twee dagen ploeteren meer naast dan op de fiets besloten we de route te vervolgen over de weg en dat was niet minder mooi. In vijf dagen fietsten we via Monastaire Pradelles Luc Villefort Auillac en Besseges weer terug naar huis.
We hadden een piepklein trekkerstentje gekocht voor onderweg maar de eerste avond bleek dat als Alain erin ging liggen de tent toch echt vol was en ik er met geen mogelijkheid meer bij paste. De volgende dag hebben we een groot zeil gekocht en daarmee de tent groter gemaakt en zo sliepen we elke avond als twee clochards onder een zeiltje!
Het was een prachtige tocht en Alain zijn eerste fiets vakantie, het klimmen vond hij maar niets en voor elke klim hoorde ik hem achter mij mopperen "putein sa monte" en kreeg ik de slappe lach wat weer niet echt handig is vlak voor een fikse klim. Maar na meerdere colletjes van 1100 meter beklommen te hebben en de daarbij behorende geweldige afdalingen is Alain nu ook fiets verslaafd en is de volgende tocht alweer gepland!
Gisteravond zijn we naar Lyon geweest want we hadden kaartjes voor een "theatre equestre" Bartabas een begrip in Frankrijk.
Het is een hele prachtige en heel originele voorstelling helemaal in het teken van paarden maar heel erg bijzonder. Ze laten de paarden geen ingewikkelde dingen doen maar maken gebruik van hun natuurlijke bewegingen veelal los met muziek en lichteffecten en prachtige kostuums echt geweldig je bent twee uur in een andere wereld en daarna duurt het even voor je weer terug bent op aarde zo gaaf is het. Er is veel over te vinden op internet de show heet chapiteau en de de groep heet Bartabas zeker voor paardenliefhebbers effe googlen.
Afgelopen week hebben we Diny en Sjef uitgezwaaid die na een vakantie van 7 weken weer terug zijn naar huis. Volgende week komt Yannis een weekje logeren en daarna Martine en Jur met het hele gezin dus het wordt hier gezellig druk. Het is steeds mooi weer met overdag altijd boven de 30 graden. Deze week regende het een aantal keren s'nachts en hoef ik dus haast niet te sproeien in de tuin dat is ideaal.We hebben het nog steeds druk met de garage en de zeilmakerij, steeds weer nieuwe klanten en van steeds verder weg. De vakantie in frankrijk is aangebroken dus het wordt vast wel wat rustiger maar voorlopig gaat het dus nog steeds prima!
XXX Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008