Les cigales - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Les cigales - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Les cigales

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

22 Juni 2012 | Frankrijk, Larnac

Eindelijk zijn 'les cigales' begonnen!
Ik vind dat altijd een heerlijk en heel erg frans geluid. Het schijnt dat er ook veel mensen zijn die er absoluut niet tegen kunnen en er om verhuizen. Het tjilpen van de cigale begint pas bij temperaturen boven de 30 graden en dat is het nu elke dag. Ik was buiten toen ik opeens hoorde dat ze met zijn alle begonnen alsof ze het met elkaar afgesproken hadden, heel bizar!
Op ons terras hebben we deze week al 36 graden gemeten.
Afgelopen weekend zijn we met een flinke groep naar Beauduc geweest en we hadden een heerlijke dag. Er waren ook wat van onze klanten mee en die kenden dit gebied helemaal niet en dat terwijl je er alleen met een 4x4 kunt komen. Er is alleen helaas weer heel veel protest tegen het toerisme in dit gebied en er wordt gezegd dat ze de hele Camarque gaan sluiten en er een nationaal park van gaan maken. En dat terwijl wij juist altijd het strand schoonmaken in plaats van vervuilen, het is echt ongelooflijk wat er via de zee allemaal op het strand terecht komt.
Nou ja we wachten het wel af ik heb in ieder geval nog wel wat leuke foto's kunnen maken!
Gros bisous pour tous!
Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008