Zomer in Frankrijk - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Zomer in Frankrijk - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Zomer in Frankrijk

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

03 Juni 2012 | Frankrijk, Larnac

Eindelijk is het zomer in larnac.
Na een winter die alle records heeft gebroken wat het weer betreft is het nu dan echt genieten van het mooie weer. Zo hadden we de koudste winter sinds 1953 en de natste sinds 1958 dat was wel het laatste wat we hadden verwacht.
Maar nu elke dag zon en ruim boven de 30 graden precies zoals ik me dat had voorgesteld.
Het huis had heel veel moeite om op te warmen deze winter. Het heeft natuurlijk jaren leeggestaan en was erg vochtig, en daarbij muren van bijna een meter dik.
Eigenlijk lukte het pas tegen het eind van de winter om het behaaglijk warm te stoken in huis, zelfs met de nieuwe CV die erin zit.
Maar nu het zo warm is buiten is het heerlijk koel in huis, je merkt gewoon dat het op deze temperaturen is gebouwd.
We hebben het erg druk met ons bedrijf zowel in de garage als in de zeilmakerij.
Er staan regelmatig 4 of 5 4x4's voor de deur en de klanten komen van steeds verder weg.
Ik heb nog geen werk kunnen vinden voor deze zomer maar eigenlijk heb ik het zo al aardig druk en geniet ervan thuis te zijn.
De trimsalon gaat al best goed en ik heb regelmatig hondjes te trimmen.Zo had ik er deze week zelfs vier allemaal Shi tzu's uit het zelfde nest, Bubba Calin Diego en Disco, de een nog liever als de ander. Ik had een beetje mijn vertrouwen verloren voor Franse kleine hondjes die hier liefkozend toutou worden genoemd want ik ben nog nooit zo vaak gebeten als hier! Ook ben ik vaak op pad om onderdelen voor de garage te halen, in Nîmes of Ales. Of ik ga onderdelen halen op de sloop of banden wisselen bij een garage verderop soort van taxi bedrijf chez dré!
Inmiddels zijn Diny en Sjef gearriveerd met de caravan!
Ook zij genieten enorm van het mooie weer en hun vakantie, ze blijven gezellig een paar weken hier.
A bientôt XXX
Andrea

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008