Voorjaar in Larnac - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Voorjaar in Larnac - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Voorjaar in Larnac

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

07 Maart 2012 | Frankrijk, Larnac

Na een hele koude periode is het nu gelukkig volop voorjaar in Larnac.
Zo zat ik vanmiddag even in de zon bij 24 graden echt heerlijk.
Martine is net 5 dagen geweest en ze had ook een paar mooie dagen en zo konden we lekker in de de tuin zitten koffie leuten en bijkletsen.
Ook ben ik zelf weer een week in Nederland geweest en heb genoten van alle verjaardagen die ik voor geen goud wil missen. Iedereen weer gesproken en bijgekletst dus kan ik er weer tegen. Het is nog steeds erg fijn terug te komen in Haarlem en dat zal ook wel zo blijven dus dat blijf ik zeker een aantal keren per jaar doen.
Het lukt helaas nog niet erg met het vinden van een baan. Ik had een superleuke baan gevonden op een manege waar ze iemand zochten voor de lessen en de verzorging van de paarden maar helaas willen ze een soort van gesubsidieerd contrakt waar ik niet voor in aanmerking kom. Ik zou dan jonger moeten zijn dan 26 of langer dan 18 maanden werkeloos etc en aan al die voorwaareden voldoe ik helaas niet.
Na even flink balen ben ik vandaag weer op banenjacht gegaan naar Uzes waar ik mijn CV heb afgegeven bij een`salon de thé´ en ben naar een enorme grote Haras geweest.
Een Haras is een paardensport centrum waar ze jonge paarden opfokken en dekhengsten hebben en daarbij houden ze zoals dat hier heet `spectacles´ dat zijn shows met paarden.
Ik zag er vooral veel lusitano´s en Friezen en allemaal even mooi en super verzorgd allemaal. Ik heb mijn CV afgegeven en nu maar weer afwachten.
Alain is lekker druk met de garage, elke dag komen er wel mensen langs ook voor de showroom. We moeten nog wel wat meer inkomsten hebben maar er is in ieder geval al best veel te doen ook de zeilmakerij loopt al best aardig. Volgende week ga ik beginnen met mijn groente tuin.
Het is hier echt enorm droog dus dat wordt elke dag sproeien, gelukkig hebben we een put!
Verder heb ik al wat klanten gehad in de trimsalon en bellen er steeds weer nieuwe mensen. Dus als ik echt geen baantje kan vinden ga ik veel reclame maken voor de trimsalon en proberen daar wat meer mee te verdienen. De Franse honden zijn tot nu toe wel anders dan de Nederlandse en hangen me bij het minste geringste aan mijn vingers. Ik heb mijn muilkorf nu al vaker gebruikt dan in de laatste 4 jaar in Nederland!
Verder is er niet meer heel veel te melden vanuit `la douce france´
A bientot!!!!!
XXX Andrea

• 09 Maart 2012 - 15:40

Ingrid En Ruud:

Dat ziet er allemaal gezellig uit bij jullie, kun je zorgen dat het eind maart ook rond de 20 graden is, want we willen natuurlijk ook in de tuin koffie drinken en bijkletsen.goed dat je aan een groenten tuintje begint, ik neem wat info mee ook om slakken te weren anders houd je geen sla meer over.
    Een baantje zal ongetwijfeld komen als het seizoen echt begint, moed houden!!!!

• 17 Maart 2012 - 20:46

Henriette:

Hoi Andrea!

Hoe gaat het met je daar in het zonnige Frankrijk! Zie zowaar dat je weer eens op paard hebt gezeten. Leuk hoor!
    Bevalt het jullie goed daar? En hebben jullie je huisje een beetje klaar nu?

Groetjes,
    Henriette

• 19 Maart 2012 - 09:58

Monique:

Hoi Andrea en Alain, Heb inmiddels jullie verslagen gelezen en de fotos gekeken.. Jeetje wel heel wat anders dan Haarlem. maar je woont er wel prachtig met dat stuk grond voor je huis. En wat moesten jullie veel opknappen aan het huis. Hoop dat het een beetje gaat lukken met de paarden daar. Ik kijk al uit naar het volgende verslag.
    Groetjes Monique
    Et pour Alain, J ai deja lu en voir des photos des votre maison. C est tres jolie. J espere que tu sera un bonne temps la bas avec votre femme. Bon chance, Monique

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008