Kanarie! - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Kanarie! - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Kanarie!

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

11 Januari 2012 | Frankrijk, Larnac

Weer even een berichtje uit een zonnig Larnac.
Het was vandaag heel mooi weer, het lijkt wel voorjaar.
De bollen komen nu al uit de grond en veel bomen staan al in de knop.
De oudere mensen in het dorp zeggen dat het 'pas bon' is het mooie weer nu want dan wordt het slecht in maart en april, nou ja dat zien we dan wel weer. Dit weekend zijn we naar de nieuwjaars receptie geweest op uitnodiging van de burgemeester die dan iedereen 'bonne annee ' wenst en je volstopt met hapjes en drankjes. De burgemeester is zoals veel Franse mannen heel klein van stuk en heeft altijd een soort cowboyhoed op. Hij rijdt in een piepklein witachtig gedeukt autootje en hij lacht altijd. Tijdens de nieuwjaarsreceptie hield hij een toespraak met daarin een hoop liberté fraternité en aan het eind vive la france echt lachen.
Ik heb maandag voor het eerst weer paardgereden en loop nu krom van de spierpijn.
Na het rijden deed Coralie de eigenaresse van de stal me een mooi aanbod. Ik mocht komen rijden wanneer ik wil want de paarden hadden nodig bijsholing nodig.
In eerste instantie gaat het om het paard waar ik op gereden heb met de geweldige naam 'Kanarie' een grote bruine ruin van 1.70! Maar ook nog een paar andere paarden waar onder haar wedstrijd paard.
Ik ben natuurlijk direkt op het aanbod ingegaan want nu kan ik gaan wanneer ik zin heb en de sfeer was er erg leuk en de paarden erg goed verzorgd dus precies wat ik zocht.
Met het mooie weer komen er ook weer wat enge insecten tevoorschijn dat is wat minder, wespen zo groot als vogels nou ja bijna dan en zwarte schorpioenen JAK echt enge beesten. Zodra we tijd hebben gaan we voor alle ramen horren plaatsen en tot die dag blijven al onze ramen dicht!!!!
Ik zal een fotootje plaatsen van mijn Kanarie en onze vriend de schorpioen en een kort filmpje van Saba en Jojo.
A bientôt!
X Andrea

• 12 Januari 2012 - 08:40

Aernold En Greet:

Hallo lieve vrienden,

Wij zijn gisteren vertrokken vanaf Tasmanie, hebben de nacht doorgebracht in Melbourne en zitten nu nog iets van 8 uren kapot te maken in Hong Kong. Deze keer niet de stad in. Het is hier heel erg mistig, de bergen zijn net schimmen. Hier is overal gratis toegang tot internet. Daar kunnen ze opo veel vliegvelden nog wel van leren. Gewoon aanbieden. We hebben een goede reis gemaakt, hebben jullie kunnen lezen. Schrijf vandaag of morgen nog een kort slotstuk en dat was het dan. We zijn blij om naar huis te gaan, weer wat meer bewegen, werken en vooral de honden terug zien. Heb ik wel wens van. Vrienden van Justin en Angela komen 10 weken naar Europa in september/oktober. Ze gaan 5 weken naar Engeland en dan 5 weken naar Frankrijk. We gaan ze in ieder geval zien, denk dat het dan Belgie gaat worden want hij is in too beer en brouwt zelf ook het een en ander. Het is leuk om weer even van jullie te lezen. Ook al ben je erg ervaren, doe voorzichting met paardrijden. Benieuwd naar jouw sollicitatie, gaat het wat worden? Ik wist niet dat jij zo veel last hebt van insecten, wespen, vliegen. Gauw maar "horretjes" plaatsen.

Groet en liefs vanuit Hong Kong, Aernold en Greet

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008