Winter in Larnac - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Winter in Larnac - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Winter in Larnac

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

18 December 2011 | Frankrijk, Larnac

Inmiddels is de temperatuur flink gedaald in Larnac en draag ik nu ook hier mijn winterjas.
Wel is het vaak zonnig en is de lucht knalblauw en kan je uit de wind heerlijk zonnen.
Diny en Sjef zijn weer terug naar huis en dat ging weer heel rap met de TGV en gelukkig zonder vertraging.
We zijn samen naar de markt in Uzes geweest een heel mooi en authentiek dorpje waar ook in de winter een grote zaterdagmarkt is.
Alain heeft het heel druk in de garage soms staan er wel drie auto´s van klanten tegelijk waar aan gesleuteld moet worden.
Ik ga regelmatig op weg om onderdelen te halen in Nimes of in Valence dan kan Alain lekker doorwerken.
Er komen ook af en toe zomaar klanten langs om rond te kijken in de showroom vooral door mond op mond reclame maar ook het bord aan de weg helpt.
Voor de zeilmakerij is ook al belangstelling maar dat zal toch meer in de zomer gaan lopen als iedereen hier op zoek is naar luifels om voor wat schaduw te zorgen. De mensen in het dorp zeggen dat het hier zomers heel vaak boven de 30 graden is, een heerlijk vooruitzicht!
Met onze Jojo gaat het prima hij heeft het erg naar zijn zin bij ons. Met Loup zal hij nooit vrienden worden want Loup haat al zijn hele leven katten en doet daarom net alsof Jojo niet bestaat en negeert hem volkomen. Maar aan Saba heeft hij een echte vriendin, ze spelen met elkaar en rennen achter elkaar aan door de tuin en soms slapen ze samen op de bank. Jojo is gefascineerd door het pijltje van de muis op het computerscherm en kan daar uren naar kijken. Maar ook afwassen vindt hij geweldig en komt altijd op het randje van de aanrecht zitten om te kijken.
Omdat ik nu genoeg vrije tijd heb..... wat is het toch heerlijk om niet te werken, heb ik de afgelopen week bezig geweest met het schilderen van onze slaapkamer.
Eigenlijk was ik het niet van plan maar het behang kwam spontaan van de muur en het zag er echt niet meer uit.
Het was heel erg veel werk want de muren zijn haast drie meter hoog en overal waar je met de kwast aan kwam viel spontaan het oude stucwerk op de grond.
Om het plafond te verven moest ik op een hoge wiebelende plank staan doodeng maar het is gelukt en het hele plafond weer strak en wit.
De muren zijn knal lavendelblauw en dat staat echt mooi bij de oude houten meubels. Voorlopig heb ik het weer even helemaal gehad met schilderen, de badkamer moet ook nog maar dat komt wel weer een andere keer. Nu ga ik eerst wat tijd besteden aan het inlijsten van foto´s van India voor de expo in Januari.
Mijn plan is om passe partouts te maken met de stoffen die ik uit India heb meegenomen en dan zelf houten lijsten te maken. Geen idee of het gaat lukken!
Nou dit was het weer even voor wat onze belevenissen in werelstad Larnac we wensen iedereen Bonne Fètes.
Gros bisous,
Andrea en Alain

• 29 December 2011 - 12:27

Olga Klijn:

Hoi Andrea en Alain,

Heb weer jullie verslagen gelezen en wat waanzinnig om zo te kunnen leven Andrea je boft maar. Je schrijft het ook zo leuk op lekker relaxed..
    Hoe waren de kerstdagen ? Ik wens jullie alvast een heel gelukkig nieuwjaar.Ik ben nu 4 dagen vrij heerlijk daar ben ik aan toe.. kan ik dus even op de computer mails sturen. Liefs Olga en Bojoura.

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008