Jojo - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Jojo - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Jojo

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

23 November 2011 | Frankrijk, Larnac

Bij deze weer even een kleine update vanuit frankrijk.
Vorige week Zaterdag hebben we mijn ouders opgehaald van het station die een paar weken blijven logeren. Ze kwamen aan in Nimes met de TGV die er 8 uur over doet inclusief overstap in Parijs dus dat valt wel mee. Ze vielen meteen met hun neus in de boter want de volgende dag was het heerlijk weer en konden we buiten eten.
Alain en ik hebben eindelijk deze week een flinke tocht gemaakt op de mountain bike. Het is hier een pracht omgeving om te mountainbiken of te wandelen al zijn wij niet zo van het wandelen. Na uren over kleine rotsachtige paadjes te hebben gefietst kwamen we bij een heel afgelegen huisje in het bos en daar bleek een dame te wonen met een enorm aantal dieren. Honden puppies katten ponies ara's en papegaaien en alles liep en fladderde door elkaar. Eerst dachten we dat het een asiel was maar ze vertelde dat ze de dieren gewoon voor haar plezier had. We raakten aan de praat en toen ik heel vertederd naar een kleine rode kitten keek drukte ze hem in mijn handen en zei 'pour vous madame' en zo hebben we er nu dus een nieuwe bewoner bij. Het is een katertje van ongeveer twee maanden oud en nu al een enorme macho. Omdat hij is opgegroeid met een stuk of 15 honden om zich heen is hij nergens bang voor. Dus alle pogingen van Loup en Saba om hem weg te jagen mislukten, echt om je rot te lachen hij zet een hoge rug op en maakt karate achtige bewegingen met zijn voorpootjes en de honden druipen af.
De dame had hem Carotte genoemd maar ik heb hem omgedoopt tot Jojo maar dan wel op z'n frans spreek uit dzojdjo, vernoemd naar het eigenwijze jongetje uit de film etre et avoir!
Het was een enorme vlooienbaal en we hebben hem thuis eerst flink gewassen met vlooienshampoo. Ongelooflijk hoeveel vlooien er op dat kleine lijfje zaten.
Inmiddels zijn we een week verder en is hij goed gewend. Hij eet bij de honden uit de bak en miauwt hysterich als hij naar buiten wil om zijn behoefte te doen, echt een heel gemakkelijke kat die weet wat hij wil.
O ja en hij slaapt tussen ons in luid spinnend, ach ja hij is nog zo klein!
Met Cap Afrika gaat het goed we hebben al wat klanten gehad in de garage want we maken volop reclame. Ook ons reclame bord is klaar, dus nu nog een geschikte plek zoeken aan de weg. Het probleem is wel dat er al heel erg veel borden staan en we willen hem niet zo maar ergens tussen proppen want dan valt het niet op. Al met al hebben we het gevoel dat het echt de goede kant op zal gaan met ons bedrijf en dat we met de tijd waarschijnlijk wel voldoende klanten zullen krijgen om rendabel te zijn. Dan moet ik nog een baantje vinden in het voorjaar en zitten we helemaal goed.
Voorlopig doe ik hand en span diensten voor Alain en ben ik haast iedere dag in de tuin bezig met het aanleggen van een grote kruiden tuin, en ook heb ik vandaag heerlijk op het terras in de zon zitten lezen bij 20 graden echt super! In de namiddag koelt het flink af en doen we binnen de kachels aan maar als overdag de zon schijnt is het hier meteen heerlijk warm.
Dus genieten maar!
Bisous,
Andrea

• 23 November 2011 - 21:44

Bernard:

Wat een mooie nieuwe huisgenoot! Geef Jojo een dikke knuffel. En uiteraard groeten aan je ouders. X, Bernard

• 24 November 2011 - 21:01

Norma:

Maar goed dat Pip dat niet meer hoeft mee te maken hihhihi Wat een lief beestje zeg. En wat lief van die mevrouw ook. Moest zo zijn dat jullie daar terecht kwamen denk ik maar weer!! Wat fijn dat alles zo goed gaat, je ziet er ook erg gelukkig en ontspannen uit. Je mist de vroege diensten zeker wel ;)

Liefs, ook voor je ouders!!

xxxxxxxx

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008