Il tombe des cordes. - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu Il tombe des cordes. - Reisverslag uit Larnac, Frankrijk van Andrea en Alain Stamatiou - WaarBenJij.nu

Il tombe des cordes.

Door: Alain en Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea en Alain

09 November 2011 | Frankrijk, Larnac

Dat wil zeggen, het regent pijpestelen!
En dat nu al twee weken het lijkt wel of we het Nederlandse weer hebben meegenomen naar Frankrijk.
Maar gelukkig is er nu dan toch echt weer droog weer in aantocht! Na twee weken donder bliksem en mini tornado,s zijn we het zat en klagen steen en been als echte fransen die al bij 15 graden en een beetje regen klagen over het vreselijke slechte weer en dat het toch zo ontzettend koud is, il fait froid oe lala!. Het weerbericht was er vol van elke avond en het ene dorp na het andere kwam onder water te staan maar omdat wij op een heuvel wonen hielden wij alles droog. We zaten steeds op de kaart van ´la meteo` in de oranje gevaren zone wat wil zeggen dat het behoorlijk spookt we hadden dan ook hele heftige onweersbuien en gigantische windstoten die de luiken haast van het huis rukten. Maar gelukkig wordt het weer beter en zodra het droog is en de zon komt door is het weer snel boven de 20 graden.
We zijn vooral erg druk geweest met ons een weg banen door alle bureaucratie en papieren rompslomp heen die een verhuizing naar een ander land met zich mee brengt.
We kunnen concluderen dat Europa voor geen meter werkt. Bij alles wat we willen regelen hebben we volgens de nederlandse overheid andere papieren nodig dan de franse overheid beweert en beide zeggen van elkaar dat ze het helemaal mis hebben en daar zitten wij dan tussenin.
Maar na tig bezoekjes aan verschillende instanties lijkt het erop dat we eindelijk verzekert zijn, dat de auto binnen niet al te lange tijd op Frans kenteken staat en hoera krijgen we hopenlijk volgende week dan eindelijk een BTW nummer wat een geregel
pfffffffffffff!!!!!!!!!!!
We hebben al wat klanten in de garage en zelfs al mensen die onderdelen hebben besteld dus dat is wel hoopgevend we zijn dan ook de enige 4x4 specialist in de omgeving en haast iedereen rijdt in een jeep.
We zijn bezig een reclamebord te maken van 1 meter bij 1.50 voor aan de grote weg en hopelijk levert dat dan ook weer klanten op. Ik ben bij het arbeidsburo geweest en kom vooral in aanmerking voor seizoenswerk van februari tot september en dat lijkt me wel wat.
Mijn plan is iets te zoeken bij een camping met een manege erbij dan kan ik misschien ook iets met paarden gaan doen en bijvoorbeeld op de receptie werken. Er worden in het voorjaar vaak mensen gezocht die nederlands engels en duits spreken dus ik hoop dat het gaat lukken als ze me tenminste niet te oud vinden.
Ik ga nu nog even een video plaatsen en wat foto´s. Op de een of andere manier was ik veel video en foto ruimte kwijtgeraakt maar dat heb ik gelukkig weer terug.
Bizzzzzzzzz.XXX
Andrea en Alain

• 09 November 2011 - 21:39

Norma:

Hai lieverd(s)
    Wat goed te lezen dat jullie alles een beetje op de regel krijgen, ookal is t soms met wat hang en wurgwerk. Wat hebben jullie ook een superhuis zeg!!! Echt mee getroffen. Verdiend!!!!!
    Ga vooral door met schrijven en foto's plaatsen :)

Heeeeel veel liefs en een croissantje,

Norma

Andrea en Alain

Wij zijn Alain en Andrea Stamatiou en op deze site vertellen wij over onze reizen groot en klein, soms naar Afrika maar ook regelmatig in Europa. We reizen meestal met onze Toyota HJD80 12S die Alain zelf heeft uitgerust van allerlei accesoires hij is 100% Afrika proof en daarbij ook van alle gemakken voorzien! Zo hebben we achterin een kookstel, lades met enorm veel opbergruimte een koelkast een daktent en een luifel om uit de zon of beschut tegen de regen te zitten! Omdat we een bedrijf begonnen zijn met de naam Capafrika en dus regelmatig de produkten moeten testen die we verkopen zijn we veel onderweg. Capafrika is namelijk gespecialiseerd in alle accesoires op het gebied van de 4x4. Kijk even op de site www.capafrika.com voor meer informatie over ons bedrijf en wat we voor u kunnen doen.

Actief sinds 28 Sept. 2008